iRoNLaNdS - Il mondo del LoShAmAnO - Seconda parte

Prosegue la creazione del mondo di gioco con i prossimi punti che il regolamento mette a disposizione. Oggi con questo post andremo a parlare di:
  • Communities
  • Leaders
  • Defense
  • Mysticism



COMMUNITIES
  • We are few in number in this accursed land. Most rarely have contact with anyone outside our own small steading or village, and strangers are viewed with deep suspicion.
  • We live in communities called circles. These are settlements ranging in size from a steading with a few families to a village of several hundred. Some circles belong to nomadic folk. Some powerful circles might include a cluster of settlements. We trade (and sometimes feud) with other circles.
  • We have forged the Ironlands into a home. Villages within the Havens are connected by well-trod roads. Trade caravans travel between settlements in the Havens and those in outlying regions. Even so, much of this land is untamed.
L'idea che ho in testa per le Ironlands è una mescolanza tra i primi due punti: le comunità in alcune zone sono poche, separate, con pochi contatti tra di loro; mentre in altre regioni sono raggruppate in circoli, stanziali o nomadi. Addirittura potrebbero esistere degli agglomerati di circoli.



LEADERS
  • Leadership is as varied as the people. Some communities are governed by the head of a powerful family. Or, they have a council of elders who make decisions and settle disputes. In others, the priests hold sway. For some, it is duels in the circle that decide.
  • Each of our communities has its own leader, called an overseer. Every seventh spring, the people affirm their current overseer or choose a new one. Some overseers wear the iron circlet reluctantly, while others thirst for power and gain it through schemes or threats.
  • Numerous clan-chiefs rule over petty domains. Most are intent on becoming the one true king. Their squabbles will be our undoing.
Direi che sceglierò la prima tra le tre idee proposte. Scelgo questa perché mi concede di inglobare anche la seconda, in qualche caso, a governare su una comunità potrebbe benissimo essere un veggente regolarmente scelto dalla sua comunità. Mi piace però l'idea che ogni comunità abbia una sua forma di gestione; rispecchia l'idea di comunità isolate ed in qualche caso aggregate in circoli.




DEFENSE
  • Here in the Ironlands, supplies are too precious, and the lands are too sparsely populated, to support organized fighting forces. When a community is threatened, the people stand together to protect their own.
  • The wardens are our soldiers, guards, and militia. They serve their communities by standing sentry, patrolling surrounding lands, and organizing defenses in times of crisis. Most have strong ties to their community. Others, called free wardens, are wandering mercenaries who hire on to serve a community or protect caravans.
  • Our warbands are rallied to strike at our enemies or defend our holdings. Though not nearly as impressive as the armies that once marched across the Old World, these forces are as well-trained and equipped as their communities can manage. The banners of the warbands are adorned with depictions of their Old World history and Ironland victories.
Vista la scelta fatta per la voce "Communities" direi che vale sicuramente il primo punto nella maggior parte dei casi: dato che parliamo di comunità isolate, non esiste una milizia organizzata, ogni comunità basta a se stessa, anche in caso di attacchi dall'esterno. Solo in rarissimi casi (i circoli) si può pensare ci sia una sorta di gruppo di guardiani organizzati che in tempo di crisi possono diventare la guardia cittadina.



MYSTICISM
  • Some still find comfort in the old ways. They call on mystics to divine the fortune of their newborn, or ask them to perform rituals to invoke a bountiful harvest. Others act out of fear against those who they suspect of having power. However, most folk believe true magic—if it ever existed—is lost to us now.
  • Magic is rare and dangerous, but those few who wield the power are truly gifted.
  • Magic courses through this land as the rivers flow through the hills. The power is there for those who choose to harness it, and even the common folk often know a helpful ritual or two.
Dato che mi piace l'idea di dare al mondo un tocco magico, direi proprio che il secondo punto è in assoluto quello che stimola maggiormente la mia fantasia: la magia c'è ed io c'ho le prove!

Ed eccoci un'altra volta giunti alla fine. La prossima volta andremo a definire altri quattro punti (gli ultimi), e poi, se avrete la pazienza di seguirmi, andremo a creare il personaggio, per il quale, man mano che sto creando il mondo, mi stanno venendo diverse idee in testa. Ed a voi? Fatemi sapere usando la funzione dei commenti.



Ed ora non mi resta che salutarvi e darvi appuntamento...
...al prossimo incontro


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